Duurzaamheid

Nexans sluit zich aan bij de Circular Plastics Alliance

26-sep-2022
Paul Borghouts, Julien Brin en Henk Kras bij de ondertekening met Circular Plastics Alliance

Paul Borghouts, Julien Brin en Henk Kras bij de ondertekening met Circular Plastics Alliance

Nexans is per september 2022 lid geworden van de Circular Plastics Alliance. Binnen deze alliantie werken alle deelnemers aan aantoonbaar duurzame oplossingen om minder verpakkingsafval te produceren en om recycling ervan te stimuleren.  

Nexans is vastbesloten om bij te dragen aan een leefbare en duurzame wereld. Binnen het CSR-beleid van Nexans is de circulaire economie als een van haar belangrijkste doelstellingen aangemerkt, met als doel om het verbruik van hulpbronnen te beperken met een zoveel mogelijk gesloten kringloopsysteem voor materialen en hulpbronnen.

De Circular Plastics Alliance wil het onnodig gebruik van plastic en het gebruik van petroleumplastic met tenminste 40% terugdringen. Dit kan onder meer bereikt worden door veel meer verpakkingsmateriaal in te zamelen en te recyclen tot nieuw verpakkingsmateriaal. Hiervoor is ketensamenwerking tussen bedrijven nodig, die hun kennis en kunde willen inzetten om innovatieve oplossingen te bedenken.

Als wereldspeler in kabels en bekabelingssystemen heeft Nexans besloten al haar R&D te richten op de elektrificatie van de wereld, waaronder de ontwikkeling van duurzamere oplossingen. In de komende tijd willen we projecten opzetten waarmee wij meer verpakkingsmateriaal kunnen inzamelen en hergebruiken. Wij zijn vastbesloten om samen met onze partners en klanten snel resultaten te bereiken, waarmee we een bijdrage kunnen leveren aan een CO2-neutrale wereld tegen 2030.

Contactinformatie

Paul Borghouts

Marketing

Neem contact op

Onderwerpen waarover je meer informatie wenst:

*Verplichte velden

Controleer je invoer en probeer opnieuw

Een e-mailadres moet een @ bevatten

Bescherming Persoonsgegevens

U hebt het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en/of het gebruik daarvan voor direct marketing of commerciële doeleinden

Bedankt !

Bedankt voor je bericht. Wij nemen snel contact met je op.

Fout

Er is een fout opgetreden, probeer later opnieuw.

Sluiten