Duurzaamheid

Ecovadis heeft Nexans beoordeeld met een platinum medaille met een score van 78%

3 mei 2022

Nexans ontving de EcoVadis Platinum medaille, de hoogste medaille, en behoort daarmee tot de top 1% van de door EcoVadis beoordeelde bedrijven.

De MVO-prestaties van Nexans worden regelmatig beoordeeld door ratingbureaus, op dezelfde manier waarop ook de financiële prestaties worden geëvalueerd. Met deze beoordeling kan Nexans meten of haar ambitieuze MVO-plan de juiste resultaten heeft.

Nexans is vastbesloten een belangrijke rol te spelen in de totstandbrenging van een leefbare en duurzame wereld en zet een nieuwe stap door bij te dragen aan het bereiken van CO2-neutraliteit tegen 2030. Dit in overeenstemming met de internationale doelstelling om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5°C.

EcoVadis

EcoVadis is een wereldwijd toonaangevend niet-financieel ratingbureau dat de MVO-prestaties van bedrijven beoordeelt. Met een hoge score van 78% (2021 Rating), tegenover 74% in 2019, heeft Nexans een platina medaille gekregen als erkenning voor haar MVO-prestaties. Nexans behoort nu tot de top 1% van de door EcoVadis beoordeelde bedrijven in haar sector. Deze score wordt jaarlijks opnieuw bepaald, het certificaat is dan ook maar één jaar geldig.

“ De wereldwijde klimaatcrisis dringt zich op. Wij zijn ons ervan bewust dat ons handelen, onze productieprocessen, maar ook onze producten en diensten een rechtstreekse impact hebben op het klimaat. Daarom heeft Nexans van de energietransitie een van haar strategische prioriteiten gemaakt. Nexans is zich bewust van haar industriële verantwoordelijkheid en neemt concrete maatregelen om de opwarming van de aarde tegen te gaan. ”

Christopher Guérin

CEO VAN NEXANS

Een duurzame toekomst

Nexans heeft een CSR-strategie ontwikkeld dat gebaseerd is op de verwachtingen en ontwikkelingskansen van de stakeholders. Onze verbintenissen weerspiegelen zich in de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (SDG's) van de Verenigde Naties, via onze deelname vanaf 2008 aan het Global Compact-initiatief. Dit initiatief brengt bedrijven, beroepsorganisaties, universiteiten, NGO's, vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en het maatschappelijk middenveld samen om deze doelstellingen gerealiseerd te krijgen.

Aanverwante documenten