Nexans sluit zich aan bij de klimaatgroep RE100

15 dec. 2020

Parijs, 15 december 2020 – Nexans sluit zich aan bij het RE100-initiatief van de Climate Group en streeft naar 100% hernieuwbare elektriciteit in 2030. RE100 is een wereldwijd initiatief dat de meest invloedrijke bedrijven ter wereld samenbrengt die de overgang naar 100% duurzaam opgewekte elektriciteit leiden.

In de klimaatakkoorden van Parijs (COP21) is een maximale opwarming van 1,5°C tegen 2030 vastgelegd. In lijn hiermee heeft Nexans zijn routekaart naar CO²-neutraliteit bekendgemaakt. In het plan streeft de Groep naar een gemiddelde jaarlijkse vermindering van de uitstoot van broeikasgassen met 4,2 % (met name op scopes 1 en 2 [1]) en wordt tegelijk voor alle sites meer hernieuwbare energie lokaal opgewekt of aangekocht. Ook zal 100 % van de R&D-projecten worden gewijd aan de energietransitie en energie-efficiëntie.

“ Onze ambitie is om bij te dragen aan de energietransitie door een speler te zijn in de verduurzaming van de energievoorziening. Het gaat om meer dan een strategische pijler. Hernieuwbare energie maakt deel uit van ons doel: ‘Electrify the future’. De aansluiting bij de RE100 toont dat Nexans zich inzet voor een duurzame toekomst voor iedereen. ”

Christopher Guérin

CEO van Nexans

“ Ik ben verheugd Nexans te verwelkomen in de RE100. Door de toezegging om tegen 2030 100% hernieuwbare elektriciteit te zullen gebruiken, sluit Nexans zich aan bij een groeiend aantal bedrijven die zich inzetten om marktveranderingen tot stand te brengen. Dit is een krachtig signaal dat duurzame elektriciteit uit zakelijk oogpunt zeer zinnig is en we moedigen anderen aan om dit te volgen. ”

Sam Kimmins

Voorzitter van de klimaatgroep RE100

Op 8 december is Nexans door CDP erkend met een prestigieuze 'A'-score voor klimaatverandering. Voor meer informatie, Klik hier.

[1] Deze doelstelling is van toepassing op scopes 1 en 2 en een deel van scope 3 met betrekking tot zakenreizen, geproduceerd afval, maar ook op transport, zoals gedefinieerd door het GHG-protocol (Green House Gas Protocol) - ghgprotocol.org

Aanverwante documenten

Pers Contact