Gebouwen

Nexans introduceert de verbeterde MOBIWAY MOB, een duurzaam afrolsysteem voor kabels dat makkelijk verplaatsbaar is

16 okt. 2023

• Dankzij het ergonomische ontwerp van het Mobiway MOB-afrolsysteem kunnen kabels gemakkelijker worden verplaatst en afgerold, waardoor de installatietijd met de helft wordt verkort.
  • De herbruikbare flenzenkit bestaat uit 76% gerecycled materiaal
  • Mobiway MOB zijn aan elkaar te koppelen, waardoor meer kabels tegelijk afgerold kunnen worden

Schiedam, 16 oktober 2023 – Nexans lanceert het verbeterde Mobiway MOB-afrolsysteem, een innovatief en makkelijk verplaatsbaar systeem waarmee zonder hulpmiddelen kabel afgerold kan worden. Terwijl klassieke haspels groot en log kunnen zijn, is de Mobiway MOB van Nexans ontworpen om het afrollen van kabels veilig en makkelijk te maken voor installateurs. Hierdoor kan de tijd die nodig is voor het installeren van kabels met de helft worden teruggebracht.

De nieuwe Mobiway MOB is lichter en door de geïntegreerde handvatten wordt het mogelijk om haspels makkelijk door één persoon te verplaatsen. Dankzij het gepatenteerde ergonomische ontwerp is het systeem nog stabieler en robuuster geworden, wat de veiligheid op de werkplek verbetert en de producten langer meegaan op bouwplaatsen. Daarnaast is de Mobiway MOB aan elkaar te koppelen, waardoor het mogelijk is om meerdere kabels tegelijk af te rollen.

Meer weten:

“ Bij Nexans willen we onze partners en klanten meer waarde bieden, met ambities die veel verder gaan dan kabels. Met de MOBIWAY-producten willen we het werk van installateurs gemakkelijker en veiliger maken, terwijl we de duurzaamheid van onze oplossingen voortdurend verbeteren. ”

Jules Baillet

CEO Benelux
De nieuwe Mobiway MOB-haspelset
  • De nieuwe Mobiway MOB-flenzenset van Nexans bestaat uit 76% gerecycled materiaal en kan worden hergebruikt op elke Mobiway haspel.
  • De speciale oplossing is ontworpen voor een uitgebreid assortiment van verschillende kabeltypes op MOBIWAY haspels: de gangbare installatiekabels met 2,5 mm² in 3 en 5 geleiders, de N-LINE voorbedrade buis en signaalkabels & brandmeldkabels.
  • Het is het unieke haspelsysteem op de markt dat het vervoeren en afrollen van laagspanningskabels met een lengte tot 500 meter mogelijk maakt.

“ Sinds de lancering van de Mobiway in 2018 waren we erop ingesteld om het werken met kabels op bouwplaatsen zo gemakkelijk en eenvoudig mogelijk te maken. Op basis van de feedback die we kregen van installateurs in het veld, hebben we de Mobiway MOB ontwikkeld en we zijn erg enthousiast om deze nieuwste innovatie wereldwijd aan onze klanten te brengen. ”

Christophe Demule

Innovation Director Building bij Nexans